„ŽIVOT JE UMĚNÍ – TVOŘÍME SVĚT KOLEM NÁS”
V průběhu školního roku 2023/2024 se žáci v několika projektových dnech a během vyučování
seznámí s uměním ve všech jeho podobách. Tento projekt byl vybrán k příležitosti výročí 200 let od
narození skladatele Bedřicha Smetany a také 200 let od zahájení pravidelných českých divadelních
představení ve Stavovském divadle. Prostřednictvím tohoto projektu objevují děti svět umění,
rozvíjejí svou fantazii a kreativitu. Uvědomují si, že umění nás provází celým životem a všemi
činnostmi.
Důležitým aspektem, na který se projekt prostřednictvím jednotlivých činností zaměřuje je tolerance
a vzájemný respekt ostatních spolužáků. Uvědomování si kulturních hodnot, jedinečnosti každého
člověka a důležitosti pocitu sounáležitosti s ostatními, umět si prosadit a obhájit vlastní názor a svůj
pohled na svět.
Zároveň si klade za cíl prohlubovat povědomí žáků o jednotlivých složkách umění.
V průběhu celého školního roku dbáme, mimo jiné, na vytvoření pozitivního vztahu k hudbě, divadlu,
malířství, sochařství, architektuře apod. Plánujeme návštěvy kulturních památek, divadelních
představení, koncertů a výstav.
Hlavním cílem projektu je seznámit žáky se základy první pomoci, ochranou člověka za mimořádných situacích, ošetření drobných úrazů a poranění, úrazová zábrana, obvazová technika, krizové situace, znalost telefonních čísel pro tísňové volání, oživování.
Na základě praktických ukázek žáci získávají dovednosti s použitím obvazového materiálu, obvazovou technikou, nácvik první pomoci, jak se mám zachovat v krizové situaci a nácvik umělého oživování. Osvojí si používání telefonních čísel tísňového volání a jak se chovat za mimořádných událostí.
Hlavními tématy jsou ekosystémy planety Země, celkový stav naší planety v globálním měřítku, občanská zodpovědnost.
Cílem projektu je napomáhat k vytváření vlastních postojů žáků k planetě Zemi. Posilovat pocit občanské zodpovědnosti za stav našeho nejbližšího okolí, stav ekosystémů i celkový stav Země v globálním měřítku – míněno v tématech EVVO.
Cílem je vytvořit kroniku našeho školního roku z pohledu počasí, kalendáře přírody, přírody, lidové slovesnosti apod.
Projekt aktivně zapojuje žáky do vytváření kroniky našeho školního roku z pohledu počasí, kalendáře přírody. Žáci si uvědomují roční fáze, cykličnosti období, charakteristiky počasí. Propojí získané informace se životem školy, lidovou slovesností apod. Projekt vytváří podmínky pro samostatné sledování přírody a zároveň motivuje žáky ve skupinové práci ke spolupráci a zodpovědnosti za dílčí část projektu.
Cílem projektu je naučit žáky správnému chování v případě mimořádných událostí a preventivní příprava na nepředvídatelnou událost. Spolupráce se záchrannými složkami. Hlavním tématem je požární ochrana, evakuace osob, ochrana osob, obyvatelstva a majetku, chování v krizových situacích, tísňová linka, výchova k volbě povolání.