V průběhu školního roku 2022/2023 se žáci v několika projektových dnech a během vyučování seznámí s vesmírem, planetami, sluneční soustavou aj. Tento projekt byl vybrán ke příležitosti výročí 550 let od narození astronoma Mikuláše Koperníka. Prostřednictvím tohoto projektu objevují děti souvislosti mezi životem na planetě Zemi a okolním vesmírem. Zjišťují, jak důležité je chránit životní prostředí a jak mohou i děti samy přispět ke zlepšení klimatu na Zemi.
Důležitým aspektem, na který se projekt prostřednictvím jednotlivých činností zaměřuje je tolerance a vzájemný respekt ostatních spolužáků. Uvědomování si mravních hodnot, jedinečnosti každého člověka a důležitosti pocitu sounáležitosti s ostatními, zároveň umění prosadit a obhájit vlastní názor.
Zároveň si klade za cíl prohlubovat znalosti žáků o Vesmíru, ale i naší přírodě, zvyšovat povědomí o všem co nás a naši planetu obklopuje a vést děti k odpovědnosti za své chování.
V průběhu celého školního roku dbáme, mimo jiné, na vytvoření pozitivního vztahu k přírodě a z toho vyplývající nutnosti ochrany životního prostředí a zachování naší planety.
Hlavním cílem projektu je seznámit žáky se základy první pomoci, ochranou člověka za mimořádných situacích, ošetření drobných úrazů a poranění, úrazová zábrana, obvazová technika, krizové situace, znalost telefonních čísel pro tísňové volání, oživování.
Na základě praktických ukázek žáci získávají dovednosti s použitím obvazového materiálu, obvazovou technikou, nácvik první pomoci, jak se mám zachovat v krizové situaci a nácvik umělého oživování. Osvojí si používání telefonních čísel tísňového volání a jak se chovat za mimořádných událostí.
Hlavními tématy jsou ekosystémy planety Země, celkový stav naší planety v globálním měřítku, občanská zodpovědnost.
Cílem projektu je napomáhat k vytváření vlastních postojů žáků k planetě Zemi. Posilovat pocit občanské zodpovědnosti za stav našeho nejbližšího okolí, stav ekosystémů i celkový stav Země v globálním měřítku – míněno v tématech EVVO.
Cílem je vytvořit kroniku našeho školního roku z pohledu počasí, kalendáře přírody, přírody, lidové slovesnosti apod.
Projekt aktivně zapojuje žáky do vytváření kroniky našeho školního roku z pohledu počasí, kalendáře přírody. Žáci si uvědomují roční fáze, cykličnosti období, charakteristiky počasí. Propojí získané informace se životem školy, lidovou slovesností apod. Projekt vytváří podmínky pro samostatné sledování přírody a zároveň motivuje žáky ve skupinové práci ke spolupráci a zodpovědnosti za dílčí část projektu.
Cílem projektu je naučit žáky správnému chování v případě mimořádných událostí a preventivní příprava na nepředvídatelnou událost. Spolupráce se záchrannými složkami. Hlavním tématem je požární ochrana, evakuace osob, ochrana osob, obyvatelstva a majetku, chování v krizových situacích, tísňová linka, výchova k volbě povolání.